زبان EN AR
+
اندازه قلم
-
رنگ
دانشگاه علوم پزشکی همدان
زبان FA EN AR

شرح وظایف کارشناس  هماهنگ کننده ایمنی بیمار:

-گزارش کلیه فعالیت های انجام شده مراکز درمانی تابعه در حیطه ایمنی بیمار به معاون محترم درمان دانشگاه، مدیر محترم درمان و مدیر محترم نظارت و اعتبار بخشی

-بازدید های برنامه ریزی شده  از بیمارستان ها و مراکز جراحی محدود جهت بررسی استقرار استاندارد های الزامی ایمنی بیمار

-برگزاری دوره های آموزشی مربوط به ایمنی بیمار جهت مراکز درمانی تابعه

- انجام ممیزی های دوره ای ایمنی بیمار

-پایش شاخص های ایمنی بیمار و گزارش نتایج و تحلیل دوره ای موانع بازدارنده به مقامات بالادستی

  • هماهنگی برگزاری کمیته  ایمنی در معاونت درمان دانشگاه

 

معرفی کمیته تعالی خدمات بالینی دانشگاه علوم پزشکی:

تعالی خدمات بالینی در مفهوم کلی به معنای ارتقای کیفیت خدمات بالینی و افزایش پاسخگویی ارائه دهندگان و متولیان امر سلامت در قبال کیفیت خدمات ارائه شده به مردم است. تعالی خدمات بالینی به

مجموعه برنامه‌ها، استراتژی‌ها و اقداماتی گفته می‌شود که هدف از آنها استانداردسازی و ارائه خدمات بالینی با بیشترین اثربخشی و کمترین هزینه و عوارض ممکن می‌باشد.

 


اهداف کمیته تعالی خدمات بالینی:

این کمیته جهت ارائه ره یافتهای لازم در زمینه ارتقای کیفیت خدمات بالینی و افزایش پاسخگویی ارائه دهندگان و متولیان امر سلامت در قبال کیفیت خدمات ارائه شده به مردم است و هدف از آن ،

استاندارد سازی و ارائه خدمات بالینی در راستای ارتقاء ایمنی بیمار می باشد. ریاست این کمیته ، به عهده مدیر درمان می باشد و دبیر کمیته با توجه به حیطه اجرایی و تخصصی کمیته تعالی بالینی ، با

نظارت مدیر درمان انتخاب می شود.

 

رسالت کمیته تعالی خدمات بالینی:

کمیته تعالی خدمات بالینی دانشگاه با مشارکت صاحبان فرایند نسبت به اقدام اصلاحی /تدوین وابلاغ برنامه بهبود کیفیت خدمات ارائه شده ودر صورت لزوم بازنگری فرایندها اقدام  می نماید.

1-استقرار نظام استانداردهای ایمنی بیمار در مراکزدرمانی تابعه

2-توسعه دانش نظری مشتمل بر مدیریت دانش درعرصه بالینی

 

 

وظایف کمیته تعالی خدمات بالینی:

  • شناسایی مشکلات و معضلات در عملکرد بیمارستان ها
  • پیگیری روند ارتقای کیفیت خدمات بیمارستانی
  • نظارت برمدیریت خطاها و وقایع ناخواسته
  • برگزاری مستمر نشست مشترک مدیران معاونت درمان با مسئولین ستادی واحد ها
  • پیگیری و مداخله جهت حل نقاط قابل بهبود شناسایی شده  در مراکز درمانی تابعه باهمکاری اعضاء کمیته تعالی خدمات بالینی
  • نظارت بر تدوین مراتب اجرایی پیاده سازی استانداردهای اعتباربخشی در سطح بیمارستان های تابعه
  • نظارت براستخراج عدم انطباقهای مرتبط بافرایندهای موجوددر بیمارستان های تابعه
  • ارزیابی بهبود عملکرد کلیه فرایندهای بیمارستان ها اعم از اصلی، مدیریتی و پشتیبانی
  • نظارت بر میزان رضایتمندی مشتریان بیرونی (بیماران، همراهان) و داخلی (کارکنان اعم از پزشکان، پرستاران، اداری مالی و فراگیران و...)در سطح مراکز درمانی تابعه
  • ارزیابی میزان پیشرفت اجرای برنامه های بهبود بیمارستان ها در راستای اجرای استانداردهای ایمنی بیمار و اعتباربخشی
  • ارزیابی مستمر مراکز با هدف نهادینه شدن فرهنگ ارتقای کیفیت خدمات و ایمنی بیماران
  • طرح ریزی برنامه مداخله ای مبتنی بر نیاز برای هر مرکز بر اساس نتایج ارزیابی ها(خودارزیابی مراکز و ارزیابی های ستادی)
  • پیگیری ارتقا مستمر مداخلات

 

 

شرح وظایف دبیرکمیته تعالی خدمات بالینی دانشگاه:

  1. -  هماهنگی و برگزاری جلسات کمیته های تعالی خدمات بالینی مطابق با آیین نامه داخلی مصوب در معاونت درمان به منظور کسب اطمینان از روند انجام صحیح اموردرمانی و اولویت بخشی به ارتقاء کیفیت و ایمنی بیماردر سطح مراکز درمانی تابعه
  2. -     ارزیابی صورتجلسات ارسالی کمیته های بیمارستانی به منظور استخراج مشکلات قابل طرح در کمیته تعالی خدمات بالینی با توجه به مشکلات جاری و واقعی بیمارستان ها
  3. -  تهیه گزارش تحلیلی از شاخص های عملکردی کمیته تعالی خدمات بالینی و همچنین میزان اثر بخشی مصوبات اجرایی کمیته و اخذ مصوبات اصلاحی / برنامه های بهبود ضروری
  4. -  تنظیم صورتجلسات کمیته تعالی خدمات بالینی و بررسی پیشنهادات و ارسال رونوشت به اعضا پس از اخذ تایید اعضای شرکت کننده

5-پیگیری ثبت مصوبات ، وضعیت اجرایی شدن مصوبه- علل عدم تحقق مصوبه ، اثر بخشی انجام مصوبه و اقدامات اصلاحی

 

شرح وظایف مربوطه

نشانی: 
نظرسنجی
آمار بازدید
تعداد بازدیدکنندگان امروز 80
تعداد کل بازدیدکنندگان تا امروز 138282
تعداد کاربران بر خط 1